دکتر نصرالله زاده متخصص تغذیه 960216

960216sal

دکتر نصر الله زاده متخصص تغذیه 960216

 برای دانلود روی ادامه مطلب کلیک کنید

برای مشاهده ویدیو به قسمت گالری ویدیو مراجعه فرمایید

دانلود دکتر نصرالله زاده: متخصص تغذیه - شنبه 16/2/96
س: ما گهگاهی مجبوریم برای نگه داشتن فرم و وزن از روشهای ترکیبی مثل فریز کردن استفاده کنیم چه افرادی کاندید این موضوع می شوند و چقدر این ترکیب می تواند کمک کند؟
ج: ما زمانی توصیه می کنیم برای درمان ترکیبی که فرد دچار چاقی مقاوم به درمان شده است و با یک رژیم ساده و رعایت اصول اولیه قادر به کاهش وزن نباشد .حالا چه کسانی دچار چاقی مقاوم می شوند ؟ افرادی که معمولا چاقی پاتولوژیک دارند . یکی از عوامل مهم سن است که در خانم های مسن خیلی این مشکل را داریم یکی از کاندیداهای خوب برای درمان های ترکیبی معمولا خانم های مسن هستند . در مورد آقایان بیشتر آقایانی که در زمان جوانی ورزشکار بودند و به علت های مختلف الان ورزش نمی کنند آنها هم دچار چاقی های شکمی می شوند . در آقایان معمولا نتیجه درمانی خوبی دارد در مورد خانم های جوان یک مقدار آنهایی که به علت چاقی زیاد فعالیت تخمدان مناسبی ندارند افرادی هستند که نتایج خوبی میگیرند.
س: ما کسانی را داریم که می گویند اندازه غذا و همه چیز را رعایت می کنیم اما طیف های متعددی مراجعه می کنند بعضی ها به محض اینکه عصبانی می شوند و یا برعکس خوشحال می شوند ریتم غذایی و کنترل از دستشان در می رود اینها باید چه کار کنند ؟
ج: اینها ریشه در خوردن احساسی دارد . متاسفانه ما خوردنهای احساسی مان را در شیوه زندگی خیلی تقویت می کنیم به فرض خانم هایی که کارمند هستند صبح ها صبحانه را دسته جمعی می خورند . در واقع خوردن را حسی می کنیم یا شبها خانم خانه غذا را نمی آورد و می گوید صبر کنید تا پدرتان بیاید و دور هم بخوریم و شام را 10 شب می خورند . در واقع خوردن را با احساسات قاطی می کنیم . خوب است که ما احترام بگذاریم به این دور هم بودن ولی خوردن وسیله ارتباط جمعی نیست و ما بدین وسیله به خوردن احساسی بها می دهیم . ما یک مقدار خوردنمان را باید از احساساتمان جدا کنیم مثلا مرد خانه می گوید تا تو نخوری من نمی خورم خوردن وسیله دوست داشتن نیست و ابراز محبت نیست و ابزارهای دیگری برای این کار وجود دارد.
ما ضمن احترام گذاشتن به روابط دسته جمعی باید بحث خوردن را از این فاکتور جدا کنیم.
و اینکه در مراسم عروسی یا عزاداری همه حواسمان به خوردن است یعنی خودمان در لایف استایل خودمان به خوردن بها می دهیم و آسیب آن زمانی به ما بر می گردد که تا عصبی میشویم چیزی بخوریم یا تا خوشحالیم چیزی بخوریم.
س: برای اینکه نتایج درمانی که خیلی هم کند است بگیریم مستلزم رعایت چه اصولی هستیم ؟
ج: این که سریع باید وزن کم کنیم را از ذهن باید پاک کنیم ما باید علت چاقی را بدانیم و بر اساس علتهایش کار کنیم . یکی از اصولی که باعث این ماندگاری میشود این است که فرد خود را به مزمن بودن عادت داده باشد و باید دنبال تغییرانی برود که می تواند این تغییرات را سالها داشته باشد.
تغییر هر چقدر هم کوچک باشد باید ماندگار باشد . ما باید یک برنامه ساده آماده کنیم که ماندگار باشد . استفاده از عادت های خوب در کاهش وزن کمک می کند مثل مسواک زدن . اگر بعضی ها نزنند شب خوابشان نمیبرد حالا یکی از آیتم های خوب تغذیه را میتوانیم به عنوان رفتار تبدیل کنیم و باعث ماندگاری آن شود.
از رژیم های عجیب غریب دوری کنید و این نیست که چیزی را از برنامه غذایی حذف کنیم و باید یک برنامه اصولی جامع داشته باشیم.

 

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی

Submit to DiggSubmit to Google PlusSubmit to LinkedInشبکهدکمه اشتراک گذاری تلگرام

نظر شما

نظرات شما پس از بررسی انتشار داده خواهد شد


http://fun.akairan.com/divanehafez/fale-hafez-mani/

http://fun.akairan.com/talebini/stekhareh/

http://khanehdar.akairan.com/khanehdari/decor1/

http://koodakan.akairan.com/koodak/zaieman1/

http://www.akairan.com/havades-akhbar/

http://irantoorism.akairan.com/

http://jahangasht.akairan.com/

http://varzeshkar.akairan.com/sport/badansazi-banovan/